söndag 21 juni 2009

Letter 3 to Björklund

Erik Scheller
Utbildningsdepartementet

Tack Erik för utförligt svar, som dock tyvärr stärker min uppfattning att svensk utbildningspolitik är på fel väg. Mitt ansvar som professor bjuder mig att anhålla om ett direkt möte med Jan Björklund, och helst även nye utbildningsministern Tobias Krantz, för att informera om läget och vad som borde göras. 

Jag hoppas verkligen att ministrarnas almanackor inte är fulltecknade, fram till valet.

Bästa hälsningar, Claes Johnson

Jämför med

Svar från Erik Scheller 21 Juni:

Bäste Claes, 

Jag är ledsen att mitt svar dröjt och glad att du påminde mig. Tyvärr har Jan Björklund, vilken är det statsråd som hanterar de frågor jag förstår du vill beröra, inte möjlighet att träffa alla han skulle önska. Som du inser är hans schema mycket pressat, särskilt sedan Sverige igår tog över ordförandeskapet i EU. 

Under gårdagen blev det dock klart att vi ska försöka ordna ett sammanträffande mellan dig och utbildningsministerns politisk sakkunniga och min kollega Fredric Skälstad. Fredric är tillbaka v 32 och kommer då kontakta dig för att se om det finns möjlighet för er att träffas. 

Med vänliga hälsningar 

Erik Scheller 
Departementsledningen 
Utbildningsdepartementet 
08-405 19 31 | 070-221 94 93 
erik.scheller@education.ministry.se | regeringen.se/utbildning


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar